Tudatos válságkezelés

Árváné Dr. Ványi Gina

Árváné Dr. Ványi Gina

A koronavírus által létrejött helyzetben a vállalkozások vezetői sokféle kihívással küzdenek. Mik azok az előremutató jó gyakorlatok, praktikák, gondolatok, amik ilyenkor támpontot nyújthatnak? És mi az a szemlélet, ami leginkább célravezető most? Erről beszélgettünk Gáll Péterrel, a T.E.L.L. Szoftver Kft. tulajdonosával, ügyvezetőjével.[1]

Kommunikáció

Péter azt tapasztalta, hogy a veszélyhelyzet kihirdetése mindenkiben azonnali negatív érzelmeket és kérdéseket generált. Így ebben a helyzetben a legfontosabb az őszinteség a partnerség és folyamatos kommunikáció volt. A vezetőkkel és a kollégákkal együtt ültek le beszélgetni ezzel lehetőséget teremtve, hogy megoszthassák egymással a helyzettel kapcsolatos gondolataikat, félelmeiket és a cég stabilitásával és jövőjével kapcsolatos kérdéseikre vezetői válaszokat kapjanak.

Partnerség, bizalom

„Most mindennél fontosabb, hogy a kollégáinkat partnernek tekintsük és a békeidőkben megszerzett lojalitásukat és bizalmukat tovább erősítsük. A vállalkozás átvezetése a krízis időszakában csak egy erős és optimista csapattal lehetséges.”


Stratégia

A T.E.L.L. -nél már március végén rendkívüli intézkedések sorát vezették be. Túlórát vezettek be, növelték a gyártási kapacitásukat 50%-kal, hogy előre dolgozzanak. Így próbálnak felkészülni arra, ha esetleg lesz olyan időszak, amikor fizikailag nem lesz lehetséges a termelés. Emellett offenzív értékesítési stratégiára álltak rá. Péter célja, hogy a korábban ugyan már ismert, de háttérbe szorult alternatív piacokat most kiaknázzák. Termékfejlesztésbe is fogtak, hogy az új piaci szegmensekbe is be tudjanak lépni, és több hetes online oktatást szerveznek ügyfeleiknek. Mind a vevőikkel, mind a beszállítóikkal erősítik a stratégiai kapcsolataikat.

A vezető szerepe

Péter az, aki meghozza a döntéseket, de sok beszélgetés, tanácskozás, vagy konszenzus keresés előzi meg azokat. A bevonás és a miértek átbeszélése támogatja azt, hogy a plusz erőfeszítéseket kívánó intézkedéseket is elfogadják a kollégák. Péter részéről a nyugalom és a stabilitás közvetítése természetszerűleg pozitívan hat a kollégákra, megnyugodnak attól, hogy van, aki meghozza a nehéz döntéseket, mutatja az irányt, optimistán tekint a jövőbe. Péter azt vallja, hogy ha a kollégák látják a célokat és a miérteket és azzal tudnak azonosulni, akkor azt érzik, hogy van kontrolljuk a történések felett és így kevésbé kerülnek a helyzet hatása alá.

Hogy neki mi segít a kiegyensúlyozottság és optimizmus fenntartásához? A hite, az elkötelezett és lojális csapatában, a termékeik által előállított értékekben, és a határtalan piaci lehetőségekben rejlik.

„Bízom abban, hogy a jelen helyzetre kidolgozott offenzív piaci stratégiával meg tudjuk teremteni azt a stabilitást a következő hónapokra, hogy valamennyi kollégám munkáját és megélhetését biztosítani tudjuk a válság ellenére.”


[1] Az elmúlt 15 évben a TELL cégcsoport a magyar biztonságtechnikai és járműkövetési piac elismert és megkerülhetetlen szereplőjévé nőtte ki magát, amely mára 30 országba szállítja termékeit. Megoldásaik megjelennek a lakás, ingatlan és tűzvédelem, a kapu és sorompóautomatizálás, valamint a GPS alapú logisztikai menedzsment szolgáltatások területén is. A TELL több mint 100 fővel, saját fejlesztési és gyártási kapacitással, 30 fős fejlesztői részleggel, valamint jelentős alvállalkozói rendszerrel biztosítja partnerei egyedi fejlesztési igényeit. Ügyfelei többek között a Magyar Posta, a Bosch, a British Tobacco, a Hörmann. Péter üzleti eredményeit a VOSZ 2015-ben „2015 év vállalkozója” címmel ismerte el.

Szerző: Árváné Dr. Ványi Georgina, szervezet- és vezetőfejlesztő

Árváné Dr. Ványi Gina

Árváné Dr. Ványi Gina

Árváné Dr. Ványi Georgina vagyok, szervezetfejlesztő, tréner tanácsadó és nemzetközileg akkreditált business és team coach.